Інформація щодо алгоритму списання посівів сільськогосподарських культур
У разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, яка завдала шкоди посівам або призвела до їх загибелі виробникам сільськогосподарської продукції необхідно звернутись до органів місцевої влади (управлінь сільського господарства райдержадміністрацій, об’єднаних територіальних громад) для складання акту обстеження або списання посівів.
Акт складається у довільній формі, в ньому обов’язково зазначається назва підприємства, загальна площа посіву чи посадки с-г культури, фаза розвитку, площа загибелі (пошкодження) культури та в наслідок якої надзвичайної ситуації. Акт скріпляється підписами членів комісії, зокрема, керівником підприємства (бухгалтер, агроном) та залученими за згодою представниками державних установ та органів місцевої влади.
Оформлений належним чином акт списання посівів подається до регіональних органів Державної служби статистики України для подальшого корегування площ.
Якщо сільгосптоваровиробник претендує на отримання компенсації з місцевих або державного бюджету, він звертається до районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій для складання експертного висновку про рівень надзвичайної ситуації.
У разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого (локального) характеру потерпілі від збитків сільгосптоваровиробники можуть звернутися до місцевих органів виконавчої влади для отримання часткової компенсації з місцевих бюджетів.
Коли настає надзвичайна ситуація регіонального характеру для часткової компенсації збитків можуть виділятися кошти з Державного резервного фонду.
Довідково:
Порядок використання коштів резервного фонду бюджету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 №415.
Згідно п. 3 даної Постанови на Міністерство фінансів покладено надання роз’ярень щодо застосування затвердженого Порядку використання коштів резервного фонду бюджету.
Для виділення коштів із Державного резервного фонду бюджету обласним державним адміністраціям необхідно направити звернення із відповідними матеріалами згідно пунктів 12, 13 та 15 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету (далі – Порядок), до Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення Мінекономіки для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету. У разі потреби Кабінет Міністрів України дає доручення, щодо підготовки експертних висновків стосовно даного звернення.
Мінфін розглядає звернення та подані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету та обґрунтувань і у тижневий термін надсилає їх до Мінекономіки.
Згідно Порядку, Мінекономіки робить узагальнений висновок і готує проект розпорядження Кабінету Міністрів України щодо виділення коштів з резервного фонду бюджету за результатами розгляду звернення, а також експертних висновків ДСНС та пропозицій Мінфіну.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 11 Порядку кошти із резервного фонду бюджету суб’єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб’єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
Однією із умов виділення коштів є відсутність заборгованості регіону перед резервним фондом бюджету.